A termék üzembe helyezését követően az Üzemeltetőnek/Felhasználónak feladata a termék folyamatos karbantartása, illetve nagyobb hiba esetén a gyártó felé jelzés továbbítása, adott javítás megrendelése, mindaddig a játék elzárása. Ezek ismeretében kérjük vegye figyelembe javaslatainkat.
A termék karbantartásáról rendelkező 78/2003. (XI.27.) GKM rendelet, illetve az MSZ 1176:2008-as szabvány értelmében a következő ellenőrzéseket kell elvégezni:
- naponkénti
- negyedéves
- éves
A napi szintű ellenőrzések esetében az Üzemeltetőnek/Felhasználó által kijelölt személynek szemrevételezéssel kell ellenőrizni a termék állapotát mely során a használatból, vandalizmusból egyéb természeti okból eredő változást kell kiszűrni, naplózni. A legfontosabb a Felhasználókkal közvetlen érintkező felületek ellenőrzése – ülőlapok, kapaszkodók, járófelületek, ütéscsillapító alap – melyek rongálódása, balesetveszélyessé, szennyezetté válása esetén intézkedést kell kérni, illetve ezt a karbantartási naplóba fel kell vezetni. A csavarlazulás, felület tisztítás saját felelősségre elvégezhető feladat, azonban a főelemek sérülése esetén a gyártói/forgalmazói javítás kérése ajánlott.
Negyedévenkét ajánlott az eszköz részletes átfogó vizsgálata, mely a napi szintű átvizsgáláson túl a főelemek állapotára is kiterjed, illetve a felületeket, kötő és tartó elemeket is érinti. Esetleges hibák észlelése esetén a korábban ismertetett módú eljárás javasolt.
Éves vizsgálatok során a korábban elvégzett vizsgálatokon túl az alaptestekre is kiterjedő ellenőrzés javasolt.
Mindezek ismeretében ajánljuk a cégünk által végzett karbantartási szolgáltatást, mely egyedi megállapodás alapján köthető meg és magában foglalja a játékok évi kétszeri átvizsgálását, valamint a kétévenként kötelező, minősítő szakember álatali felülvizsgálási költségeket is.